maandag 30 juni 2008

Horizon stopt ermee

Het adoptiebureau Horizon zit financieel in moeilijke papieren en kan de activiteiten niet langer voortzetten. Dat meldt Kind en Gezin. Lopende dossiers voor adoptie uit China, Rusland en Nepal zullen zo veel mogelijk overgenomen worden, zo wordt benadrukt.

Financiële problemen

De financiële problemen bij Horizon, één van de vijf erkende bemiddelingsbureaus voor interlandelijke adoptie in Vlaanderen, zijn een samenloop van factoren, zo luidt het. "De drastische terugloop van adopties uit China, de onverwacht lange en dure accreditatieprocedure voor Rusland en de politieke instabiliteit van Nepal, hebben ertoe geleid dat er veel geïnvesteerd is in de uitbouw van de adoptiedienst terwijl er de voorbije maanden weinig bemiddelingscontracten konden worden afgesloten en de inkomsten laag waren."

Wachtlijsten

De Vlaamse Centrale Autoriteit inzake Adoptie (VCA) doet al het mogelijke om de adoptieprocedures voor de volledige wachtlijsten van Rusland, China en Nepal verder te laten lopen. Ze zal een beroep doen op buitenlandse adoptiediensten om de samenwerking met deze herkomstlanden en de lopende dossiers over te nemen.


Helemaal in het begin van ons adoptieavontuur zouden we ook voor Horizon gekozen hebben, voor China.
Door de hoog oplopende wachttijden hebben we dat gelukkig niet gedaan.

Ik hoop alleen dat alles in orde komt voor de mensen die momenteel op de wachtlijst staan, dit moeten verschrikkelijk zenuwslopende dagen zijn voor hen.......

3 opmerkingen:

Tabitha & Esli zei

We duimen ook mee voor al deze mensen!

Groetjes,
Tabitha en Esli

http://our-ethiopian-flower.blogspot.com/

Stefan & Vicky zei

een verschrikking als je dit moet meemaken.
Ik hoop voor al de wachtende dat er een oplossing voor hun komt

kathy yserbyt zei

Hey,

wij zijn een koppel van deze gedupeerden die wél met Horizon in zee zijn gegaan, toen wij de eerste keer overwogen om voor China te gaan was de wachttijd 18 maanden, tegen de tijd dat onze papieren waren opgestuurd (vorig jaar in november) was de wachttijd al 30 maanden en met het faillisement nu spreekt Kind en Gezin van een nog grotere wachttijd. Daarom hebben we gisteren ons contract met Horizon opgezegd en gaan we met FIAC in zee en hopen zo een kindje uit Ethiopie te kunnen verwelkomen. Deze crisis is opnieuw een slag in het gezicht en een zoveelste tegenslag in toch al tien lange jaren, dit voelt (voor mij dan) opnieuw aan als een miskraam, want je bent toch opnieuw een kindje waar je toch al een tijdje van droomde kwijtgeraakt. Kind en Gezin weet zelf nog niet precies hoe het nu verder moet en zoals jullie allemaal wel weten is het Geschiktheidsvonnis maar drie jaar geldig, momenteel hebben wij het al een jaar en we staan nog nergens!
Nu ja, we zullen ons der nog maar ne keer door slaan, zeker.
Hartelijk dank voor jullie steun,

Kathy en Nick