donderdag 19 juni 2008

Eindelijk terug thuis

Sommigen onder jullie weten het wel, maar de meesten niet.
Zondag moest ik weer opgenomen worden in het ziekenhuis voor een geplande ingreep (hopelijk nu de laatste voor heel lange tijd).
Maandagmorgen zijn ze me om 7u30 al komen halen en om 12u lag ik al terug op de kamer.
Het was een redelijk ernstige ingreep, maar gelukkig allemaal goed verlopen.

Wat heb ik nu laten doen, rarara.......

Ik heb me laten opereren om mijn overgewicht eindelijk eens kwijt te geraken. De operatie noemt "gastric bypass". Ze nemen dan het bovenste deel van mijn maag (de rest nieten ze dicht, geen functie meer) en dat kleine stukje verbinden ze met mijn darmen.

Sommige mensen begrijpen waarom ik het heb laten doen, anderen totaal niet. Ik heb daar geen probleem mee, iedereen heeft namelijk recht op een eigen mening.

Ik wil wel nog even het volgende meegeven.
Als je jaar in jaar uit op je eten let, dan weer afvallen, joepi, euforie, enkele maanden later terug erbij....... dat is na een tijd niet meer vol te houden.
En wat voor mij ook belangrijk was, was dat mijn overgewicht echt heel slecht is voor mijn vaten. Ik had eigenlijk niet veel keuze wat dat betreft.
En daar komt nog bij dat een afvalrace van 25kg haalbaar is, een overzienbare berg, maar een berg van 40kg is niet haalbaar voor mij, het is een berg dat niet te overzien is.

Voila, nu kunnen jullie allemaal mijn afvalrace mee volgen. Ik hou jullie wekelijks op de hoogte.

2 opmerkingen:

Heidike zei

Welkom thuis!Blij dat alles goed verlopen is,veel geluk nu met je afvalrace...

Anoniem zei

Fijn dat de operatie goed verlopen is! Veel succes!

Groetjes,
Tabitha en Esli

http://our-ethiopian-flower.blogspot.com/