vrijdag 1 februari 2008

het verloop van ons intake-gesprek

Gisteren hebben we onze intake gedaan zoals je kan lezen in het voorbije bericht.
Ik had toen niet veel tijd, maar wou toch een klein berichtje schrijven, maar nu volgt de volledige uitleg.

Om 19u werden we verwacht bij ROH. Door het drukke verkeer zijn we vroeger vertrokken en waren we natuurlijk veel te vroeg ter plaatse.
Geen nood, we werden ontvangen door een zeer vriendelijke dame die zich voorstelde als Erika en die het gesprek met ons leidde.

Eerst kregen we nog een beetje algemene info over Ethiopië.
Daarna werd ons wegwijs gemaakt in de papiermolen die we bij elkaar moesten zoeken. Al bij al valt het precies beter mee dan we hadden gedaan, maar we zullen wel zien hoe het verloopt als we er éénmaal aan beginnen.

Na dit alles de belangrijkste vragen: voorkeursleeftijd en -geslacht.
De leeftijd waren we over eens: 0-2j, over het geslacht dachten we eens te zijn.
Voor mij was het gelijk, Kriss had altijd graag een meisje gehad. Bij het horen van deze vraag zweeg ik wijselijk en keek ik richting Kriss.
Toen we ook hoorden dat de wachttijden voor een meisje gemakkelijk kunnen oplopen tot 3 jaar moest ik toch even slikken. Maar dan nog stond ik achter hetgeen Kriss graag had, je bent tenslotte met twee. Vlugge wisseling van blikken en het besluit was geen voorkeur. Jongen/meisje, wat is het verschil, een kind is een kind.

Met onze voorkeur zouden we naar een wachttijd opkijken tussen de 18 maanden en 30 maanden in het slechtste geval.

Nadien moesten we nog wat papieren ondertekenen, nog een beetje nagepraat en toen vertrokken we weer huiswaarts.
Toen ik op de klok keek verschoten we wel, het was al 20u20. We waren bijna 1u45min binnen geweest. De tijd vliegt als je je ergens goed voelt.

In de auto gekomen hebben we de grootouders in spe even het nieuws vertelt en heel de weg naar huis nog veel gepraat natuurlijk.

Het is nog lang, maar toch hebben we het gevoel dat het einde van de reis eindelijk een beetje in zicht is, gelukkig maar....

Geen opmerkingen: