donderdag 29 mei 2008

Onderzoeken

Vandaag heb ik weeral eens een halve dag in het ziekenhuis doorgebracht om allerlei onderzoeken te laten doen waarover later meer.
Voor het laatste onderzoek had ik onnoemelijk veel schrik.

Dokter:"Ik wil het onderzoek beginnen met te zeggen dat het helemaal geen pijn doet, het is gewoon heel ambetant. Er gaat niets gebeuren met je luchtwegen, je gaat dus perfect heel het onderzoek door kunnen ademen. Het onderzoek duurt maar twee minuten. Omdat vele mensen zenuwachtig zijn, gaan we U toch een lichte verdoving geven."

Ikke:"Ik moet U wel even vernoemen dat ik heel raar doe na het innemen van Temesta"

Dokter:"Dan ga ik U toch liever niets geven, Dormicum is namelijk een afgeleid product daarvan. Bent U akkoord? Gaat U rustig kunnen blijven na mijn uitleg?"

Ikke: (Hoe kan ik da nu weten) "Ik zal mijn best doen"

En ja hoor, ik was een voorbeeldige patiënte naar het schijnt.

Ik was trots op mezelf. Het voordeel om het zonder verdoving te doen, is natuurlijk dat ik 10 minuten later al aan de balie stond, dit is schel contrast met mijn voorganger, die in de voorziene relaxen nog flink zijn roes aan het uitslapen was.

A ja, het onderzoek was een gastroscopie.

De voorbeeldige patiënte groet jullie :-)

2 opmerkingen:

lie° zei

Oh geweldige toelichting..
Dat staat mij nog te wachten..

nancy zei

oe'f gelukkig viel, het mee. Je bent niet alleen een voorbeeldige pt maar ook een voorbeeldige collega.... (slijm, slijm,..)